Ewidencjonowanie czasu pracy jest prawnie wymaganym obowiązkiem każdego pracodawcy. W firmach zatrudniających kilkadziesiąt a nawet kilkaset osób wygodnym rozwiązaniem jest stosowanie elektronicznych systemów ewidencjonowania czasu pracy. Wykorzystuje się w tym celu karty plastikowe, które mogą być zabezpieczone na kilka sposobów. Najpowszechniejsze jest korzystanie z kart z paskiem magnetycznym.
Kontrola czasu pracy i dostępu do pomieszczeń
Obecnie systemy rejestrowania czasu pracy pozwalają również na kontrolowanie dostępu pracowników do poszczególnych pomieszczeń. W tym celu karty pracownicze mogą być wyposażone w dodatkowe hologramy oraz kody paskowe. Dzięki takiemu rozwiązaniu następuje jednocześnie ewidencja czasu pracy oraz skuteczna kontrola przemieszczania się pracowników i miejsca ich przebywania. Korzystając z takich rozwiązań dział kadr może w czasie rzeczywistym kontrolować czas pracy każdego zatrudnionego. Elektroniczna ewidencja czasu pracy zmniejsza również znacząco ilość dokumentacji wytwarzanej w dziale kadr.